Waarom werkt een logo animatie zo goed?

Gepubliceerd op 10 februari 2021 om 11:59

Waarom jouw merk een geanimeerd logo nodig heeft

Met een geanimeerd logo kun je op een moderne en dynamische manier de boodschap van jouw merk communiceren. Het is daarmee een goede manier om onderscheidend te zijn van concurrenten en kun je er zelfs je SEO (Zoekmachine optimalisatie) mee verhogen. 

In dit artikel hebben we voor jou de voordelen en mogelijkheden van logo animatie op een rijtje gezet.

Communiceer wie je bent

Als bedrijf probeer je met je visuele stijl te vertellen wie je bent en wat je doet. Een logo animatie kan meer uitleg geven over jouw bedrijf dan een stilstaand logo. Het is eigenlijk een korte video die een uniek verhaal laat zien. Daarnaast is video een makkelijke manier om emotionele connectie op te bouwen met je doelgroep. En niet geheel onbelangrijk; een  animatie kan gedeeld worden zodat meer mensen jouw logo zullen zien.

Eerste indruk

De eerste indruk is belangrijk. Op basis hiervan bepalen mensen hoe ze jouw product of dienst zien. Daarnaast is een eerste indruk in de eerste paar seconden gemaakt. Jouw logo is dan ook één van de eerste elementen die jouw doelgroep zal zien waardoor deze een goede indruk moet maken. Een opvallend geanimeerd logo is daarmee een goede manier om mensen te verassen waardoor ze jouw merk hoogstwaarschijnlijk zullen onthouden.

Originaliteit

Je wilt er als bedrijf uitspringen met jouw logo. Alleen als jouw logo lijkt op die van de concurrentie moet je herkenbare elementen in jouw logo toevoegen die laten blijken wat jij doet als bedrijf. Om verdere unieke elementen toe te kunnen voegen aan een logo kan beweging, ook wel animatie, worden gebruikt. Met het gebruik van animatie kunnen al jouw ideeën worden omgezet in logo.

Intrigerend

Mensen houden van nieuwe verfrissende ideeën en een geanimeerd logo is daarmee een goede manier om ze te verassen. Een effectieve logo animatie zorgt voor enthousiasme en aandacht voor jouw merk. Als je op deze manier positieve emoties bij jouw doelgroep creëert is de kans groter dat ze jouw merk positief associëren.

Brand awareness

Bewegende beelden en video content wordt beter opgenomen dan stilstaande beelden, waardoor ze beter onthouden worden. Een krachtig geanimeerd logo trekt de aandacht van jouw potentiële klant op een effectieve manier. Op deze manier blijf je bij ze hangen en vergroot je de kans dat ze bij je terugkomen.

Professionaliteit

Logo animatie is gestegen in populariteit en veel grote en bekende bedrijven maken hier al gebruik van. Wanneer jouw klanten zien dat je meegaat met trend straal je daarmee professionaliteit uit.

Waar kun je een logo animatie gebruiken?

Een logo animatie kan worden toegepast op verschillende platformen:

  1. Social media
    Deel jouw logo animatie op platformen als Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter en Pinterest.
  2. Website
    Verbeter jouw online imago én SEO (Search Engine Optimization). Bezoekers die jouw logo animatie bekijken brengen daardoor ook meer tijd door op een pagina. Hierdoor kom je hoger in zoekresultaten.
  3. Presentaties
    Voeg originaliteit en creativiteit toe aan jouw presentatie in bijvoorbeeld een product demonstratie of business meeting.
  4. Promotie video's
    Natuurlijk mag jouw logo animatie niet ontbreken in jouw promo video.

Jouw eigen logo animatie laten maken

Wil jij dit ook aan jouw bedrijf toevoegen? Wij helpen je door het ontwerpen en animeren van jouw logo animatie. Een aantal punten waar we op letten bij het ontwerpen zijn:

  • We analyseren jouw bedrijfsdoelen en brengen jouw bedrijfsidentiteit in kaart
  • We zorgen dat we een verhaal vertellen in de animatie die overeen komt met het beeld van jouw bedrijf
  • Verrassen! De logo animatie mag de aandacht trekken door verrassende elementen te laten zien
  • We houden de animatie kort en krachtig, onder 10 seconden

Benieuwd hoe een logo animatie voor jouw bedrijf er uit kan gaan zien?

Neem contact op en we gaan samen aan de slag.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.